onsdag 4 januari 2012

Beijing8

Naej...om Beijing8 ska lyckas med sina (lokala) världserövrarplaner så måste de börja tillverka dumplings med mycket större kärlek. Alldeles för seg deg och fyllningar utan smakmässig karaktär. Men heder åt möjligheten att välja såser!
Jag kan inte låta bli att fascineras över hur mattrender uppstår i vårt kära land. Plötsligt är matlagning från Kina med tusenåriga traditioner det hetaste heta. Går väl att jämföra med sushiboomen tidigt 90-tal. Inte för att jag klagar, men fascineras...så är det. Mänschan är ett flockdjur.

Dock är det som vanligt - agnarna måste sållas från vetet och ju fler dumplingställen som dyker upp, desto svårare blir det. De svenskstyrda som jag hittills varit på har svårt att hitta mjällheten i degen och smakerna som krävs helt enkelt. Bäst i min lilla värld just nu är store tjocke kinesens dumplings på Bamboo Garden. Faktiskt!

Och sedan en liten varning för Wagamama....inte mycket kärlek i matlagningen där heller. Men så är det ju Stureplansgruppen som driver stället och inte en glad kines. Che-che!!

Etiketter: ,

2 kommentarer:

Blogger TinTin sa...

Synd att Wagamama inte lyckas - de var riktigt bra i början och här är de ok på ett par ställen, men usla på andra. Som snabbmatskedja är de dock klart bättre än mycket annat! Deras gyoza brukar vara helt ok...

4 januari 2012 kl. 21:30  
Anonymous Anonym sa...

Jag gillade dock den där japanen hos dig i Hampstead, bredvid biografen typ.
Om Wagamama är en snabbmatskedja så är de en jävligt dyr sådan. / B

5 januari 2012 kl. 09:13  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida