tisdag 10 april 2007

Vit Annandag

Surrealistiskt att dagen efter sol och värme vakna upp till en vit trädgård.

Men det blev ett fint ljus vid frukostbordet! Vi hade sedan tidigare kommit överens med mina föräldrar att komma ut på Ingarö och äta lunch. Min påskfavorit - laxpudding. Denna gång hade modern överträffat sig själv och serverade en fantastiskt god, med egenhändigt tvåstegsrimmad lax som pièce de résistance. Vägen till framgång börjar där, men också med att inte förkoka potatisen utan lägga i den rå och köra lite längre i ugnen. Till detta en citronklyfta och skirat smör, rivna morötter, knäckebröd och iskall lättöl. Jag kan ibland, till min omgivnings stora besvär, vara otroligt konservativ när det gäller vad som ska ingå i en specifik måltid och när det gäller laxpudding är jag i mitt esse.

Etiketter:

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

hmmm ---lite Jan Gradvall över det hela. "Det enda riktiga sättet att dricka isvatten" typ. /Anders

10 april 2007 kl. 10:44  
Blogger Bosse sa...

Huvudet på spiken - han är ju en av mina husgudar!

10 april 2007 kl. 10:55  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida