onsdag 20 juni 2007

Lisa Elmqvist

Jag har egentligen aldrig gillat inlagd sill. För mycket ättika, liksom. Men förra sommaren introducerade P & J mig till Lisas inlagda och nu är jag fast! M smet förbi idag och köpte en burk och jag kunde inte låta bli att provsmaka. Den är så fantasiskt god med en subtil, len smak av ättika och den lite smöriga smaken av fiskköttet intakt. Nu är midsommarlunchen räddad! Lisa E erbjuder även stans i särklass godaste skagenröra. Smörstekt vitt bröd av bättre kvalitet med en försvarlig klick röra i sällskap med en citronklyfta och spänstig isbergssallad förgyller tillvaron å det grövsta. En immande Nils-Oscar God Lager därtill och lyckan är total.

I jultider rekommenderas för övrigt julbordet på Lisa på Udden. Sittningen inleds med en skaldjursplatå med sjukt goda havskräftor och annat gott för att sedan övergå i frossande av buffébordets läckerheter. Jag har tunga julbordserfarenheter från min tid på G&B och jag kan lugnt säga att ingen slår Lisa på Udden på fingrarna! Så hav tröst, snart är vintern här igen.

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida