måndag 27 augusti 2007

Barnkalas

Satt och kollade igenom mitt matfotoarkiv och hittade dessa raringar från vårens kalas. Inte särskilt genusneutrala, men det tar vi inget extra för! Dödskallekrav på F:s tårta, så M införskaffade chokladströssel. Jag gick i taket och påpekade relativt osmidigt att det för f-n inte någonsin har funnits en sjörövare som har haft bruna symboler (min kunskap i detta ämne är obefintlig, men även jag kan ha bestämda uppfattningar utan några som helst bakomliggande fakta). Dessutom upprördes jag över det faktum att det ju faktiskt finns svart strössel - lakritsströssel! M tittade lugnt på mig, skakade lätt på huvudet och påpekade att det nog är mer troligt att ett gäng femåringar uppskattar smaken av choklad än lakrits. Särskilt i kombination med chokladsmakande Non-Stop. Ridå för mig. Glad i hågen satte jag igång att rita mallar för att lägga på tårtan och sedan regna strössel över, tills jag insåg att det nog skulle bli rätt kladdigt. Så detta är gjort på fri hand! Stolt som en tupp.
J:s tårta blev också utformad efter hennes egna önskemål. Prinsessa. M köpte färdigfärgad marsipan och kavlade, skar och rullade i olika färger. Pricken över i med gul tårtpynt och Bosse som krullade till det ordentligt med krona på topp.

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida