torsdag 13 september 2007

Weber

Nu är jag med riktig grill! Har genom åren framhärdat med - och svurit över - en billig kopia tillverkad i någon sweatshop i närheten av Gobiöknen för 399 spänn från ICA Maxi (för övrigt en utmärkt affär där man kan köpa mjölk och snöslunga på samma gång). Fick dock ett presentkort på en One-touch Gold, dvs klotgrill på 57 cm diameter och med askuppsamlare, när jag fyllde år i somras. Happy e jag. I och för sig är väl även Weber-grillen säkerligen tillverkad av någon underbetald stackare i något U-land, men man kan väl i alla fall hoppas att de satsat några av de många kronor de ska ha för grillen på rättvisa för arbetarna.

Nu ser jag fram emot nya sköna grilläventyr och en mer respektfull behandling av maten med högkvalitativa instrument till min hjälp.

Etiketter:

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Du har all anledning att vara lycklig, jag är en stolt ägare av en exakt liknande grill och kan meddela att den är underbar att jobba med! Mina ingefärsglaserade kycklingslår är något som inte går av för hackor...
@

13 september 2007 kl. 15:14  
Blogger Fredrik sa...

Då ser jag fram emot att få göra en repris på det här. Där är t.o.m. ovan nämnda grill med.

13 september 2007 kl. 15:25  
Blogger Bosse sa...

Och vilken fin frisyr jag hade!

13 september 2007 kl. 15:41  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida