tisdag 23 oktober 2007

Familjemiddag på dagis

Det blev en kul och totalkaosig tillställning med mycket och god mat. Delad förstaplats för matbidragen från Eritrea och Kurdistan! Fantastisk mat med rätt kärlek i kryddningen. På andra plats kom definitivt dagiskompisen M:s föräldrar som är toppkockar (braaa kompis, F, fortsätt så!) med en underbar Bouef Bourgign...Boeuf Bor...äh, jag kan verkligen inte stava till det - Burgundisk gryta, helt enkelt. Totalmört kött och fina smaker i kompis med en mandelpotatispuré som hade perfekt sälta och smörsmak. Vi gjorde en vacker pastasallad med trefärgade skruvar, ruccola, babyspenat, isberg, gula och röda cocktailtomater, gurka, röd paprika och grillad kyckling. Rödlök och rädisor i skålar bredvid och så en god balsamvinaigrette på det. Mycket lyckad. Men jag kom på nu att vi glömde majskornen... Jaja.

Vinaigretten ställde till det för mig när jag med fem minuter till godo tappade och krossade flaskan på hallmattan. Lyckades rädda hälften men blev förstås tvungen att direkt sanera bort kladd och glasbitar. Vilket givetvis innebar att jag precis missade Knyttebarnens framträdande som de repeterat hela hösten.

Jag blev ruggigt ledsen och det gjorde dubbelt ont att få veta att F blev väldigt besviken när han inte såg mig i publiken. Lyckligtvis filmade M det mesta och i morgon skall F visa mig allt på datorn. Så det känns OK på det stora hela, men inte helt.

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida