söndag 30 december 2007

Gott Nytt År!



Så var det fixat och klart inför morgondagens (förmodat) lugna nyårsmiddag med de nygifta. Vi ska ha knytkalas med asiatisk buffé och jag har återvänt till min kära "Modern asiatisk mat", vilken jag berättat om tidigare. Vi ska tillföra falsk Pekinganka, mandarinpannkakor och Hoisinsås, tigerräkor (jag vet, jag vet, men det är ju så trevligt ibland) med grymma sesamtunga såsen, koreanska zucchiniplättar med dito grymma såsen och slutligen löjrom blandad med fisksås, chili, vitlök och annat gojs parad med sesamoljebrynta krutonger. Ankbrösten har jag precis ångkokat i två timmar och de ligger nu och snabbconfiterar i sin egen fond/sitt eget fett inför snabba friteringen i morgon kväll. C och FW kommer med biff- och nudelsallad, vietnamesiska vårrullar, kanske dumplings samt barnanpassad sushi. Nu ber jag till högre makter att vi alla får vara friska tills i morgon.

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Ja, troligen sa det ar

4 december 2009 kl. 08:33  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida