lördag 1 december 2007

Julmarknad

Det var fint. Tills det började regna på tvären. Men då hade vi redan gjort allt skoj. Kärlekstunneln tillsammans med J var en rent meditativ upplevelse. Och när hon för första gången körde radiobilar - så gulligt - blev jag stolt/glad/rörd/älskar-henne-över-allt-annat-tokig. Samma känslor kom över mig för F när han utan tvekan klättrade upp för BRANTA trappan till Lustiga Huset. Och när jag stod och tittade på M på avstånd - hon är så vacker - när hon tog hand om barnen under Tobbe Trollkarls show (jag tror bestämt att killen går på crack).

Nygjorda, varma brända mandlar är en in till benmärgen värmande upplevelse i snålblåst och mörker. Plus min Fjällrävenjacka förstås. Nummer två i ordningen, då den första sprängdes sönder av en galen granne en nyårsafton för semilänge sedan. Men det är en annan historia. Vi hade sällskap av FW och C på Grönan och de följde med oss hem på middag efteråt. Helstekt lammentrecôte i sällskap med ugnsgrillade rotfrukter och grymma rödvinssåsen blev menyn och vi sköljde ner den med en Shiraz (Zonnenbloem 2005) som var förträfflig. Nu har barnen och M däckat, jag sitter framför nyinstallerade kaminen och njuter av värmen. Livet på den berömda pinnen.

Etiketter:

2 kommentarer:

Blogger Fredrik sa...

Grymma rödvinssåsen har ett fint "bett" som ger den perferkta avslutningen till lammet. Kan det bli för mycket av det goda?

1 december 2007 kl. 22:21  
Blogger Bosse sa...

Man kan aldrig få för mycket av det goda!

3 december 2007 kl. 09:34  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida