torsdag 17 januari 2008

Framtid

Idag var jag på framtidsseminarium hos Docere framåt sena eftermiddagen. Jätteintressant att se i backspegeln på 2008 redan nu. En av de heta trenderna är ekologisk och närproducerad mat (jag trodde det redan var etablerat) och i pausen bjöds sedermera på ekovin och ekoöl samt närproducerad korv, ost etc. En riktigt kul grej var syltade granskott från Loos. Jag har aldrig stött på det och det var en rackarns trevlig bekantskap. Det smakade...gran (no kiddin´!?). Precis sådär som när jag tuggade på granskott som barn, i Dalslands vida skogar. Och passade finfint med rökta korven. Det berättades sedan för mig att de syltade granskotten är tänkta som sällskap till just charkuterier. Men jag kände att det behövdes endast små mängder av denna stickiga produkt. Rätt dominant smak, om man säger så.

Och här ett recept för den som vill tillverka själv.

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida