måndag 10 mars 2008

Duktigt gott vin

I fredags var jag på Systembolaget på Karlavägen och frågade om vintips. Blev då rekommenderad denna Shiraz från Stellenbosch, Sout Affrikkka, som var helt vidunderligt god. Mångfacetterad, är nog en bra beskrivning. 169 spänn kan tyckas vara mycket pengar men det är värt varenda krona. Och sätter man det i relation till när man betalar 350 kr eller mer för Chateau Vaddå på krogen, känns det helt enkelt billigt. Så spring och köp - i morgon kan den vara slut!

Lite lustigt att min favoritskribent Mats Olsson skriver om vinet i sin veckokrönika samma helg som jag upptäckte det: "Vilken smocka! Det kommer från Stellenbosch-provinsen i Sydafrika och är den fetaste, smakligaste och häftigaste Shiraz jag druckit på länge."

Etiketter:

1 kommentarer:

Blogger Anna sa...

Smocka. Det låter som ett vin för mig. Tack för tipset.

10 mars 2008 kl. 19:16  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida