torsdag 6 mars 2008

Lunch i Sumpan

Eller var det Solna? Igår var vi i alla fall där på möte med affärspartner och efterföljande lunch. De tog oss då till Restaurang M, en inrättning som drivs av Matpedagogerna - den lokala Hotell- och Restaurangskolan. Personalen utgörs av eleverna och menyn är ambitiös liksom inredningen med runda bord och vita dukar. Mycket trevligt och väldigt god mat. Tvårätters lunch gick loss på 155 kr och till förrätt fick jag en värmande skaldjurssoppa som följdes av en gigantisk regnbågefilé i sällskap med brynta champinjoner och sidfläsk samt en potatiskaka. Sen rullade jag därifrån, tokigt mätt. Kan bero på att vi bjöds på saffranssemlor under mötet också...och jag kan ju inte tacka nej.

Etiketter:

4 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

saffranssemlor?? Dags för Fastemånad för dig!!!

@

6 mars 2008 kl. 19:46  
Blogger Bosse sa...

Jaa...joo...det är nog sant.

6 mars 2008 kl. 20:00  
Blogger Anna sa...

Sumpan definitivt. Solna börjar inte förrän på andra sidan vägen :) Har gått förbi där många gånger men aldrig ätit där, ska försöka komma ihåg nästa gång jag känner mig extravagant till lunch.

7 mars 2008 kl. 09:07  
Blogger Bosse sa...

Glöm inte att boka bord!

7 mars 2008 kl. 09:14  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida