torsdag 9 oktober 2008

Rosenhill

"Vilket flumställe!" var min första (och muttrande) reaktion när jag steg ur bilen och möttes av halvt förkolnade sophögar, lera och bråte lite varstans. Men mitt omdöme mörkades av ett väderomslag som gjorde att det blev in till benmärgen kallt och en kraftig hunger. Pittoreskt, är väl snarast den rätta beskrivningen.

I lördags morse åkte jag till Ekerö för att hämta specialleverans av Linieakvavit som vännen PL köpt under tjänsteresa till Norge (tack än en gång!). Eftersom vädret var förträffligt och Rosenhill Trädgård och Musteri låg åt samma håll, beslöt jag mig för att packa in hela familjen i bilen och äntligen besöka det där stället som så många skrivit och pratat om.

Våra grannar åker dit varje höst för att få must av alla sina äpplen och det var en fascinerande verksamhet att se, med stillastående hundrameterslånga bilköer genom skogen. Men alla var på gott humör! Utom Bosse då, inledningsvis. Men när jag fått en utsökt god salami/brie-macka i varmt, nybakat och välsmakande bröd kom även jag igång.

Och ungarna hittade äventyr överallt, så de var glada. Liksom M som lät kameran gå varm. Butiken hade en lång rad ekologiska produkter och egenproducerade grönsaker och hade jag inte frusit så (vinden hade fritt spelrum genom den öppna byggnaden) skulle jag nog ha förköpt mig. På det hela taget väl värt ett besök!

Etiketter:

3 kommentarer:

Blogger Annika sa...

Jag skrattade när jag läste detta inlägg! Jag ar i tanken varit på väg till Rosenhill sedan jag först läste om stället förra sommaren. Bromsklossen har varit min man, som tyckte att det lät just så "flummigt" som du beskriver det!
Skall nog visa honom ditt inlägg, så kanske vår familj också kommer dit...

10 oktober 2008 kl. 10:45  
Blogger Bosse sa...

Kvinnligt/manligt..? Näe...jag vet inte...men lite komiskt!

10 oktober 2008 kl. 10:50  
Blogger Annika sa...

Absolut mest komiskt!

10 oktober 2008 kl. 14:00  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida