tisdag 7 oktober 2008

Choklad i Malmö

Jag var ju på konferens/mässa i Malmö förra veckan. Alla talare på seminarierna fick en liten låda med praliner från Malmö Chokladfabrik som tack. Denna gång höll jag mig borta från talarstolen och suktade i stället efter min kund/kompis A:s present. Det visade sig nämligen att en rad av pralinerna utgjordes av "Päron i Konjak". Jag är generellt torsk på päronkonjak, vilket A mycket riktigt vet, så hon lät mig smaka. Snällt. Och pralinen var ruggigt god. Så innan tåget på fredagen sprintade jag upp genom Malmö City, till Möllevången och köpte med mig en stor "Skånelåda" hem. M blev glad. Jag blev glad. Barnen spottade ut. Gör ingenting alls när man har så få bitar!
Övre raden: Päron i Konjak
Från vänster: Fläder & Hasselnöt, Hallon & Saffran, Honung & Kanel samt Malmö akvavit, kummin & citron.
Störtsköna (och goda) kombinationer!

Etiketter: ,

7 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Det är något rörande med en far som äter de där chokladbitarna barnen inte vill ha. Fast även jag förstår att det här var en helt annan liga än körsbär i likör och romrussin (blärg).

7 oktober 2008 kl. 21:57  
Blogger Bosse sa...

Ååå...jag älskar körsbär i likör!

7 oktober 2008 kl. 22:23  
Blogger Annika sa...

Jag älskar också körsbär i likör.
För övrigt låter pralinerna hur goda som helst.
Eftersom jag inte precis har vägarna förbi Malmö, undrar ja givetvis om deras produkter kan köpas via nätet...får kolla upp det!

8 oktober 2008 kl. 08:35  
Blogger Annika sa...

Bli nu inte chockad över min "påflugenhet"; jag vet att jag alldeles nyss hittade hit, men du har fått en utmärkelse av mig - för jag gillar verkligen att läsa det du skriver!

8 oktober 2008 kl. 12:15  
Blogger Bosse sa...

Inte alls...jag ääälskar beröm!!

8 oktober 2008 kl. 18:45  
Anonymous Anonym sa...

Kan rekomendera en ännu bätttre chokladier (heter det så?) i Malmö, Cacaofoni - kan rekommenderas om ni är i Malmö!

8 oktober 2008 kl. 20:25  
Anonymous Anonym sa...

Jag har nyligen varit på en fantastisk chokladprovning på Malmö Chokladfabrik. Kul att de är de enda i Sverige som tillverkar choklad (inte bara praliner som många andra).

21 november 2008 kl. 23:25  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida