lördag 7 februari 2009

Skön lördag

Först gjorde vi ingenting, Sen gjorde vi mer av ingenting. Efter skönt softande och goda rester till lunch tog jag mig i kragen och åkte för att veckohandla. Hemma igen tog ungarna emot matkassarna och hade dessutom hjälpt mamma att dammsuga och svabba golven. I´m compressed! Efter ytterligare lite skön samvaro och med det galet roliga spelet Ali Baba, tog vi oss in till Söders hujder och Chokladfabriken.  

Barnen tog en varsin bakelse och till min stora glädje ville J inte ha sin chokladmoussetårta. Hon valde därefter en semla med Amarettoindränkt mandelmassa och chokladgrädde. Givetvis ville hon inte ha den heller, så jag svullade rejält. Tokig i Amaretto passade semlan mig som hand i handske. Vi drack varm choklad också. Stora, välsmakande kreationer med marshmallows i. Yummie! Efter en sväng till sköna Cajsa Warg - där jag köpte ett gäng ostar som nu ligger och stinker i källaren - kom vi hem och då var vi så mätta att goffiga middagen fick anstå till förmån för kyckling och ris. Mycket senare än vanligt, dock.

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida