måndag 2 mars 2009

Glassresan

Just den helgen som vi skulle fira farmor/gammelfarmor var det givetvis Göteborg Horse Show också. Så vi fick hotell i förskingringen, närmare bestämt i Örgryte. Men det var helt OK och som före-detta-pojkvän-till-flicka-som-tidigare-bodde-i-Örgryte kände jag mig relativt hemma. Och det bästa var ju att Lejonet & Björnens ursprungsbutik ligger ett stenkast från hotellet! Så dit travade vi mittemellan Universeum och fingörandet.

Jag hade fått för mig att hela rasket hade konkat, så glad blev jag när jag upptäckte att det inte var så. Förklaringen fick jag några dagar senare när jag hittade en artikel som berättade att gamle goe gubben Håkan Mild har tagit över verksamheten. Heja, heja!

Väl i butiken åt vi en massa glass. Mina gamla favoriter champagne- respektive citronsorbet slank rask ned, tätt åtföljda av bananchoklad och blåbärscheesecake. M tog även Tiramisu och barnen partajade loss på choklad och hallonglass. Och en massa karamellströssel. Först var jag lite sur över att min all-time-favourite bananglassen var borta, men bananchokladen räddade upp situationen. M föll också pladask för den. Hemma i Estocolmo igen bad M mig att finna den på BEA här i Enskede. Vis av erfarenheten att BEA har ungefär 0,2 % representation av Lejonet & Björnen, bad jag henne att curb sin enthusiasm a little bit. Men vad händer?? Längst ner, längst in i en av frysboxarna hittar jag två burkar med Lejonet & Björnens bananchokladglass! Inga andra sorter från nämnda tillverkare, bara dessa två. Jag lade beslag på bägge och funderade allvarligt på att köpa en Trisslott. Men sen glömde jag det.

Etiketter:

4 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Skönt att höra att Lejonet och björnen är kvar! Däremot måste jag komma med ett ruskigt besked som har direkt påverkan på vårt julbord: Per i Viken har lagt ned!!!! Vad skall nu hända med Sveriges godaste korv?

4 mars 2009 kl. 15:56  
Blogger Bosse sa...

Neeeeejjj!!! Är det sant?? Ja, det är verkligen Sveriges godaste korv. Vad ska jag göra nu?

4 mars 2009 kl. 21:58  
Blogger Annika sa...

haha...jag styod och spanade ned i frysdisken på de där små ksabbiga (förlåt) paketen, drömde mig tillbaka till den tid då det fanns pistage- och italiensk choklad-varianterna på Bea.
Föga anade jag att dessa paket skulle locka någon ;)!

5 mars 2009 kl. 21:22  
Blogger Bosse sa...

Ja, de såg inte mycket ut för ögat... Men innehållet var lika gott ändå! :-)

5 mars 2009 kl. 21:44  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida