lördag 28 mars 2009

Skön morgon

Det är så härligt att kunna knata bort till Gamla Enskede Bageri och köpa deras absolut bästa bröd "Frö" och sedan njuta av det vid frukostbordet med morsans pomeransmarmelad och favoritteet från Fortnum & Mason - Smoky Earl Grey!

Men... 
I morse var jag så trött att jag knappt kunde ta mig upp ur sängen. M hade dock bespetsat sig på goda brödet, så vad göra? Till slut drog jag på mig min morgonrock och klev i de vinterfodrade stövlarna, satte mig i bilen och åkte den korta sträckan till bageriet för att sömndrucken stappla in och genomföra köpet. Möttes plötsligt av glada tillrop; ägarinnan (en av två) kom emot mig med uppsträckta händer och ropade "Yes, yes!" och tanter log varmt åt mig. Insåg att min outfit väckte denna glädje och jag informerades snabbt att det var första gången det inträffade - att någon kom i morgonrock - sedan bageriet öppnat. Fick en brioche i pris som jag delade med M efter frukostbrödet. Riktigt roligt!

Briochen var helt enkelt fantastisk...ren erotik! Jag har alltid haft nybakt Pain au Chocolat i Paris som tyngst favorit, men den här slog banne mig den upplevelsen med hästlängder! Jösses.

Etiketter: ,

4 kommentarer:

Blogger Annika sa...

LÅter som en rent ut sagt underbar morgon.
Ack, vi behöver ett bra bageri här i Streby också. Man får bara hoppas att surdegs-martin drabbas av ebn plötslig lust att starta bageri...lolakel finns i ett hus vid Tussmötevägen, där tidigare en maskinutbyrningsfirma huserat!

28 mars 2009 kl. 14:53  
Blogger Bosse sa...

Ja, den är riktigt bra som bageri! Lustigt, jag tänkte också på surdegs-Martin som möjlig etablerare av ett bageri i Stureby. Två bloggare, en tanke! :-)

28 mars 2009 kl. 18:52  
Blogger TinTin sa...

Vem kan motstå en man i prgonrock som handlar speicalbröd åt sin käresta? Erotisk brioche låter bra som pris.

29 mars 2009 kl. 01:20  
Blogger Bosse sa...

Ha, ha! Ja, det har du rätt i, förstås.

29 mars 2009 kl. 08:49  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida