torsdag 14 maj 2009

Mer med kunder

Lite event igår med kunder, eller snarare presumtiva kunder, på Royal Viking. Efteråt vin & mingel och liten buffé med snittar. God god gazpacho i nubbeglas, limemarinerade räkor, aubergineröra, kavringstubbar med gubbröra, västerbottenpaj med löjrom och godaste lilla kycklingspettet på den sidan Norra Bantorget.

Precis när jag skulle till att ta en omgång till, kom jag ihåg att jag skulle sammanstråla med kursarna från Berghs för avslutningsmiddag på kära Tranan. Kul att de lyckas hålla samma jämna nivå genom åren! Lite som Prinsen, fast ändå inte. Trots min klokhet att inte backa på snittarna var jag relativt mätt (kan ju även bero på att jag smet in på Duvel på vägen till Odenplan för en stund med en god Bel och tidningen) när jag anlände till restaurangen så det blev endast varmrätt: rimmad lax med dillstuvad potatis. Så fantastiskt gott och en alla tiders favorit! Nils Oscar Pils till det och när vi slutligen ramlade ner i källaren rundade jag av med en ljuvlig Amaretto Sour innan duktig-pojke-hemgång.

Etiketter:

1 kommentarer:

Blogger TinTin sa...

Hjälp! Du måste varit absolut stoppmätt!
Men det låter hemskt gott. Får e till att åg på Tranan nästa gång.

15 maj 2009 kl. 19:35  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida