tisdag 19 maj 2009

Svampbob & jag

Barnen älskar Svampbob Fyrkant. Och jag kan själv finna nöje i vissa episoder som är så absurda att jag misstänker att skaparna, liksom jag anar om Teletubbies upphovsmän, provat rejäla mängder illegala substanser. Svampbobs huvudföda verkar utgöras av krabburgare som serveras på den lokala syltan nere på havsbotten.

Sålunda ville F ha krabburgare förra helgen. Och vad gör man inte för att glädja sina barn? Hackade därför upp ett gäng ingredienser fint, närmare bestämt laxfilé och crab sticks och blandade det med avvattnat krabbkött från burk. I med ägg, potatismjöl, salt, vitpeppar och lite finriven gul lök samt en släng hummerfond. Steka på lagom värme i smör och sen in mellan grova hamburgerbröd, dressing och grönsaker (isbergssallad, gurka & tomat).

Själv tog jag en klick av Lohmanders eminenta béarnaise i stället för hamburgerdressing vilket blev sjukt gott - kan rekommenderas!

Etiketter:

3 kommentarer:

Blogger Karin sa...

Haha! Ja vad gör man inte för att glädja sina barn :) Ha en underbar helg på er!

20 maj 2009 kl. 12:55  
Blogger Bosse sa...

Detsamma!

20 maj 2009 kl. 15:39  
Blogger Annika sa...

Du är verkligen en god far )!
(Jag måste dessvärre erkänna att den gula hemskingen ger mig symtom som får mig att associera till hjärnblödning och epilepsi...)

25 maj 2009 kl. 22:01  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida