lördag 12 september 2009

Rasande enkelt, rasande gott

Tog fram ett torskblock (jo, jag har börjat äta fisken igen - från säkrade bestånd) ur frysen idag och skulle väl egentligen göra den där goda gratängen. Men så kom jag plötsligt ihåg att en dagiskompismamma hade berättat om sonens favorit - baconinlindad torsk. Och bacon hade jag ju hemma. Googlade och hittade högst upp ICA:s recept, med broccolimos till. Och visst var det ju så att jag hade både broccoli och turkisk yoghurt i kylen som jag inte riktigt hade förbrukat enligt plan! Så jag såg det som ett tecken, körde igång (kompletterade mosreceptet med två palsternackor) och fick en enkel och utsökt middag. Och barnen? De slukade fisken i ett huj, moset gick fetbort. Jag hade anat det och lämnat kokt potatis och broccoli i dess ursprungsform till de små rara. Som tur var.

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida