torsdag 19 november 2009

Lydmar

Hur länge har jag inte tänkt att gå dit, efter glädjen att det återuppstått? Först nu blev det dock realiserat när kära vännerna höll födelsedagsmiddag. Och vilken härlig miljö! Vi sjönk ner i mjuka fåtöljer vid ett bord med Nationalmuseums illuminerade fasad som utsikt och regnet studsandes mot fönsterrutan. Värmen och skratten i kontrast till kalla, våta mörka hösten utanför blev omedelbar och tillfredsställande. Ännu gladare blev jag efter ett glas Bollinger innan den utsökta förrätten som utgjordes av råbiff. Varmrätten, lammracks, var helt suverän med möraste möra köttet i sällskap med potatiskaka, rödvinssky och vita bönor. Samt rostade kinesiska vitlökar. Till detta drack jag en Sangiovese som vi valde utifrån det lattjo namnet - Bom Ba Ba Bá. Riktigt god! Hittar den dock inte i Systembolagets sortiment...

Grand finale med en perfekt crème brûlée - jag är så glad och nöjd! Förstår inte att Lydmar haft dåligt rykte på sistone rent matmässigt. Eller så har de tagit intryck och spottat upp sig kanske.

Etiketter: ,

3 kommentarer:

Anonymous Fröken Dill sa...

Jag tror du hade tur! Miljön var fin, men service och mat riktigt, riktigt dålig, när vi var där. Det är SÄLLAN jag är så missnöjd. Lite ursäktade är stället kanske eftersom de väntade ett trettiotal EU-delegater samma kväll, det vimlade av säkerhetsfolk och personalen var nervösa, men att helt strunta i andra gäster är INTE OK. Sedan dök EU delegaterna aldrig upp..
Hälsar fröken Dill

20 november 2009 kl. 10:32  
Blogger Bosse sa...

Jojo, det kanske var så. Får väl gå dit fler ggr och testa! :)

När jag tänker efter så var nog personalen lite för cool för sitt eget bästa. Men det vägdes upp av en trevlig bartender, mysig miljö och riktigt god mat!

20 november 2009 kl. 15:12  
Blogger TinTin sa...

Jag har inte heller blvit överdrivet impad av "nya" Lydmar. Dålig service, halvtrist mat... Men jämförelsen är ju såklart att leva upp till. *suckar nostalgiskt*

20 november 2009 kl. 15:14  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida