onsdag 25 april 2007

Chipotle #2

Eftersom P tipsade om den fantastiska röksmaken så känner jag att jag borde inleda mitt gästbloggande med en sås/röra som nog passar fint till.

Det här är en riktigt god het sås som passar fint till t.ex. laxkotletter eller grillat kött.
  • 2 dl turkisk youghurt
  • 1/2 mald eller finhackad chipotle (ca 1 msk)
  • några tsk hackad timjan
  • rivet skal av 1 lime samt en del limesaft
  • honung
  • lite salt
Blanda ihop och smaka av. Låt gärna stå lite innan servering, då blir smaken mognare.
Chipotle brukar variera ganska mycket i styrka, så smaka av så att det inte blir för mesigt.

Jag har ett några fler recept som kan passa fint så här på vårkanten. De kommer framöver.

/F

Etiketter:

1 kommentarer:

Blogger Bosse sa...

Härligt gott! Välkommen hit, min vän.

26 april 2007 kl. 12:21  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida