fredag 31 augusti 2007

Isterband igen

Ja, jag skrev ju tidigare nån gång om isterband med dillstuvad potatis. Nu har jag nog funnit de allra bästa. Och då har jag faktiskt letat ett bra tag. Bland annat i Örserum, en liten liten by vid väg 133 mellan Gränna och Tranås. Där finns en lanthandel som säljer fantastiska isterband över disk. Värt ett besök. Men de har nu fått stryk av Abrahamsons Charkuteri som säljer de finaste och mest välsmakande isterband jag hittills smakat, med perfekt balans mellan syra, sälta och köttsmak. Hittade dom samtidigt som jag var på jakt efter Jokkmokksfalu på Willy Ohlssons Eftr. i Östermalmshallen. Personalen var lite dryg, men om man kan leva med det så är det bara att köra.

Etiketter:

1 kommentarer:

Blogger uberg sa...

Hej! Håller med dej om Abrahamsons Isterband (torkade). Kan man köpa dom på Östermalmshallen?
Jag ringde dom och frågade om dom skeppar till Stockhlm, men dom sa nej!
mvh
uberg

17 september 2007 kl. 21:59  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida