torsdag 11 oktober 2007

Ostmackans lov

I söndags var vi som tidigare nämnts trötta och sega. Veckohandlingen efter lunch gick smärtfritt med barnen på ICA-dagis som de gillar så mycket, medan jag och M zoomade runt i butiken i färd med att fylla kundvagnen. Oddsen för en hemmaeftermiddag med barnfilm var inte särskilt höga, men när jag satt i bilen på vägen hem slogs jag av det fina vädret och viljan att vara ute i det fria. Föreslog utflykt till Nyckelviken och dess djur, utrustade med mackor och varm choklad till mellis. Bifall. Snabbt hem och in med maten, bre mackor och tanka termosen full med varm cioccolato. Sedan iväg österut igen och leta parkeringsplats vid så enormt populära Nyckelviken. Jag ställde bilen halvvägs upp i naturen och undrade lite hur fjädringen skulle må så på sniskan, men det gick bra. Promenix ner till kor, kaniner, höns, grisar m.m. Vi hittade en fin plats i solen och lyckades få ungarna att sitta ner så länge att de faktiskt åt och drack upp. Mysigt! Ibland har jag total barnsmak och att få doppa en macka med karaktärsfast ost (ja det kanske inte är så mycket barn, men i alla fall) i varm choklad, ute i naturen med lite kyliga stråk i luften...det är så innerligt trevligt.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida