lördag 14 juni 2008

Marinerad i klor

Och då tänkte jag inte skriva om amerikansk kyckling, utan om mig själv. Idag har vi badat och badat och badat och badat och badat och badat på Eriksdalsbadets äventyrsbad. Jag har antagit en lätt blågrön ton och mina tår och fingrar är som russin. Men barnen älskade det. F blev modig efter några gånger i mitt knä och åkte vattenrutschkana helt själv. J var mer moderat och låg på mig med händerna för ögonen. Men hon tyckte om det stora plasket på slutet! Hungern tog till slut överhanden och vi styrde kosan till Panda Sushi för sen lunch. Stället ser inte mycket ut för världen från gatan och det är lätt att anta att det är bottenskiktet av stans asiatiska man står och glor på. Men låt er inte luras! Inte fantastisk, men helt OK mat och väldigt barnvänligt i det stora hela. F och J åt kycklingspett så att det nästan sprutade ur öronen och själv tog jag mig en god stekt ris med ägg, räkor och grönsaker. M åt kyckling satay som nästan var lika god som den jag gör.

Mättast i stan åkte vi sedan till Öfvre för att ungarna skulle få spendera sin veckopeng på Karla Frukt. Både M och jag hängde där när vi var små och det är en tokig nostalgitripp att plocka godis med barnen ur samma glasbehållare som vi valde ur dåförtiden. På vägen hem droppade jag av M vid Chokladfabriken för lite vuxengodis. Lakritskolan var tyvärr slut, men vad gör det när man får deras u-n-d-e-r-b-a-r-a passionstryffel? 

Nu är det dags att ladda om för fotbollsfest ikväll. B kommer förbi med sina tjejer och jag ska därför ladda en köttfärssmet och sen ställa mig och trilla köttbullar en masse.

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida