måndag 30 mars 2009

Drinkar i stan

Jag har verkligen inte koll på schyssta barer i stan längre. El Mundo är tydligen the place to be om jag förstått saken rätt. Sen undrar jag om mitt gamla favorithak från 90-talet - Gondolen - fortfarande är bra? När det var nyöppnat hade de excellent personal och det var lika fantastiskt varje gång att stå med en god drink i handen och se solnedgången över Mälaren.

Och himlen därtill har ju lite speciell miljö med utsikten, men är drinkarna så särskilt goda? Och mysfaktorn, den så viktiga, saknas enligt mig. Jag vill helt enkelt slå ett slag för baren på restaurang Il Tempo på Södermalm. Där hängde bästisen och jag en fredagkväll för ett tag sedan och blev serverade av en ytterst charmerande bartender som blandade finfina drinkar. Amaretto Sour är Bosses nya favorit. Jag har alltid gillat Amaretto - ända sedan mellanstadiet då jag boffade Björnklister...

Andra stockholmsbartips mottages tacksamt! Bra drinkar A och O men även hög mysfaktor efterfrågas!

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida