torsdag 21 januari 2010

Termosmuggens och Dijonsenapens lov

Jag har börjat tågpendla till Gävle 2-3 dagar i veckan. En ny upplevelse att dagligen ta samma T-bana kl. 6.58 från Sandsborg och sedan samma regionaltåg kl. 7.28 upp till Gästriklands pärla. Men ibland är det bra med rutiner, kan bara inte komma ifrån en svag känsla av Groundhog Day. Hur som helst så njuter jag av medhavd frukost och tidningen en stund på Gävletåget innan jag jobbar i dryga timmen. Och jag har införskaffat en termosmugg på ICA Maxi som inte bara är snygg (faktiskt...fast förstås, den här var ännu snyggare) utan även ger mig möjligheten att ta med mig mitt favoritte, Fortnum & Mason´s Smoky Earl Grey (finns på Tehuset Java i Stockholm och Lund), med lite honung och en skvätt mjölk därtill. Och sedan två dubbelmackor med cheddar och kokt skinka. Och så den lilla piffen – Dijonsenap. Lagom mycket ger den ett så underbart smakrikt sting till en annars väldigt ordinär smörgås. En perfekt start på dagen.

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida