söndag 31 januari 2010

Vinbutiken i Söderhallarna

Igår gjorde jag de där goda frikadellerna i en fyllig tomatsås baserad på skållade färska samt Kung Markattas överlägsna krossade som fick koka i 8 timmar (riktigt gott om jag får säga det själv!). I fredags gick jag därför förbi Vinbutiken i Söderhallarna som, om jag inte missminner mig, har störst andel sommelierutbildade i personalen av alla butiker. Och jag har aldrig blivit besviken när jag stolpar fram och beskriver vad jag ska laga. Denna gång rekommenderades jag en balanserad italienare (låter som en motsägelse) vid namn Picàie, som jag aldrig provat förut. Och den var klockren. Verkligen perfekt till denna typ av mat.

Etiketter:

2 kommentarer:

Blogger Bosse sa...

Och i stället för att bara använda färdig kycklingfärs, hackade jag 2/3 av köttet själv med kniv. Lårfilé. Det blev en härligt heterogenitet i köttbullens konsistens med lite chunky bits. Och jag låg även lågt med örtkryddorna, de tenderar att ta överhanden annars.

31 januari 2010 kl. 19:46  
Blogger TinTin sa...

Jag saknar Systembolaget. Det är svårt att hitta vinbutiker osm har kunnig personal och varierat utbud och jag är inte tillräckligt intresserad för att göra egna efterforskningar.
Nu ska jag leta upp det där receptet på källarfranska!

1 februari 2010 kl. 23:47  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida