fredag 4 maj 2007

Örebreoo

Tjänsteresa till typ Sveriges mitt och stal showen från konkurrent. Tvärnöjd med mig själv hann jag med två pilsner i solen vid coola slottet innan jag verkligen fick springa till tåget. Men vad jag tänkte skriva om är lunchen på det väldigt lagoma konferenscenter vi befann oss på. Torr, toffelliknande kycklingfilé med pliktskyldiga grillränder vilandes på en bädd av mangobitar, svarta oliver, tomat och därunder en spegel av sky. Till detta gårdagens kokpotatis som snabbugnsstekts i för mycket olja med horder av timjan. Riktigt urkigt och en trött trött sallad därtill som ytterligare sänke. Bottnades med kaffe som var något genomskinligt och gråaktigt i sin ton. Hallå!!! Detta går inte för sig! Men artig och timid som jag ibland kan vara, höll jag god min och sade intet. Även om jag hade god lust. Viss humor när personalen under kaffedelen frejdigt började plocka våra tallrikar och bestick under buller och bång ner i stora plasthinkar på medhavd vagn. Hörde inte flaska vad bordsgrannarna sa. Ännu en dag i livet.

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida