torsdag 10 maj 2007

Vulgomacka

Den här bilden togs för kanske sex år sedan, när M och jag hade festat en hel natt. Hon blev så fascinerad av min skapelse och ännu mer av att jag faktiskt tryckte i mig den. Men min aptit är enorm efter festliga nätter där alkoholen inte tillåtits flöda för mycket utan efterföljande dag känns hyfsat OK. Till denna skapelse tog jag en rejäl skiva rostat bondbröd, smekte in ketchup och dijon, skar några skivor av rödlök och tomater. Stekte sedan en 300 g köttfärsbit och ett paket bacon, toppade med cheddarost, två stekta ägg och en avocado i skivor. Det var brutalt. Men gott. Jag var mätt i två dagar efteråt. Hur som helst - en sådan skapelse om än i mindre dimensioner är grym dagen efter.

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida