måndag 4 februari 2008

Vintips

El Pedrosal från distriktet Ribera del Duero. Inte så dyrt (82 spänn) och väldigt gott till "robusta rätter av lamm- eller nötkött".

Jag är absolut ingen vinexpert och har inga ambitioner att bli så. Men varje gång jag upptäcker ett gott vin tycker jag det är värt att föra det vidare. Våra fikagäster igår, som fick spontanmiddag efter mitt jättekok av köttfärssås (ooo, det blev gott - kokade först in den brynta färsen med en flaska rödvin och körde sedan på som vanligt), blev lika exalterade som jag. De berättade dessutom att en expedit på Systembolaget tipsat dem om att dammsuga marknaden på viner från Ribera del Duero - alla ska tydligen vara bra.

Etiketter:

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Jag fick rådet att lagra den i ca 5 år!

@

8 februari 2008 kl. 21:47  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida