fredag 19 september 2008

Fredag

Att bara få andas ut efter en konstig vecka. Lugnet sänker sig och jag sänder en tanke till stackars mamma som brutit lårbenshalsen. 

Igår var det ingen av oss som ville ha Mme Junods fisk. Vi har ätit den en gång för mycket. Och med sej i stället för torsk (har lyckats över förväntan med vårt självpåtagna köpstopp av den senare firren) blir det inte så sexigt. Faktum kvarstår dock att det är oerhört smidigt att göra, så den lär väl dyka upp framöver ändå. I stället fullföljde vi tvåstegsraketen efter att M lyckats göra en extra god kycklingbuljong i måndags. Jag hoppade dock över både morot och creme fraiche i soppan och den blev rejält god ändå. Efteråt stekte jag pannkakor à la minute och de blev fantastiska tillsammans med svärfars jordgubbs- och rabarbersylt som stått oöppnad i kylen i typ tre år. Den måste ha mognat på något sätt i smaken för den var otroligt mycket godare än den burk som vi förbrukade per omgående när vi fick dem. 

Senare på kvällen sammanstrålade jag med en god vän på Och himlen därtill i Studentskrapan på Söder. Första gången för mig och jag blev helt tagen av den vackra utsikten, Stockholm i höstmörker med gnistrande och tindrande ljus av alla de slag och en illröd Globen som fond. Läcker lokal också, betong och glas med lila ljus på precis rätt nivå. Dessutom en DJ som med genomgående hög nivå bland annat spelade Tom Tom Club...briljant musik. 



Det är andra gången i mitt liv jag hängt i en Skybar, Hancock Building i Chicago var första. Och det var ju coolt förstås, med utsikt över Michigansjön och hela stan. Men jag tycker nog det var häftigare med Och himlen därtill...sin egen vackra stad för fötterna.

Etiketter:

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Har just gjort en otroligt god musselsoppa där alla barnen (T+T+kompisen T) tog om tre gånger... Receptet finns om du vill ha det.

22 september 2008 kl. 23:01  
Blogger Bosse sa...

Jomen jättegärna! Du kan gästblogga om du vill!

22 september 2008 kl. 23:16  
Anonymous Anonym sa...

Tog inga bilder men skriver in receptet i kväll.

23 september 2008 kl. 09:28  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida